Spaghetti primavera – pyszna wiosenna pasta! Jedno z najbardziej zielonych dań, pełne warzyw i smaków wiosny. Chyba najbardziej zdrowy makaron jaki można sobie wyobrazić.

Czas: 20 minut

Poziom trudności: łatwy

Liczba porcji: 2 duże

Tak jak w przyrodzie bocian zwiastuje nadejście wiosny, tak w dobrych restauracjach pojawienie się spaghetti primavera w menu oznacza powrót nowalijek na stół. Niedawno zrobiliśmy własną wersję dania w formie pęczotto, które okazało się jednym z hitów na Niedzielnym kucharzu. Nie było więc wyjścia, trzeba było zrobić primaverę zgodnie z oryginałem, czyli z makaronem

Naprawdę trudno znaleźć tak napakowane zieleniną i witaminami danie! Jest tu cukinia, brokuł, groszek, fasolka szparagowa, szparagi. Do tego bardzo lekki sos na bazie masła i jogurtu greckiego. To nasze małe odstępstwo od oryginalnego przepisu szefa Sirio Maccione z restauracji Le Cirque w Nowym Jorku, który sos robił na bulionie. 

Polecamy Wam ten przepis, bo jest prosty do zrobienia, a danie wygląda pięknie i jest bardzo smaczne.

Przepis bazuje m.in. na recepturze Melissy Clark.

spaghetti primavera

Składniki:

  • Pół opakowania makaronu spaghetti (pełnoziarnisty)
  • Mały brokuł
  • Pół pęczka szparagów zielonych (8-10 sztuk)
  • Mała cukinia
  • Szklanka groszku (może być mrożony)
  • Szklanka zielonej fasolki (może być mrożona)
  • 6 pieczarek lub 4 boczniaki 
  • Duża garść pomidorków koktajlowych
  • 2 ząbki czosnku
  • 4 łyżki masła
  • 1/3 szklanki jogurtu greckiego
  • Zielenina – pietruszka, bazylia
  • Sól i pieprz do smaku

Przygotowanie:

Krok 1

Zagotuj 4 szklanki wody z łyżką soli, dodaj makaron i gotuj zgodnie z instrukcją na opakowaniu. 

Krok 2

W międzyczasie zagotuj w rondlu 2 szklanki wody, dodaj łyżeczkę soli. Dodaj brokuła, groszek, fasolkę szparagową, szparagi. Gotuj na wolnym ogniu przez 2 minuty. Odcedź.

Pokrój w półplasterki cukinię.

Krok 3

Rozgrzej łyżkę masła na patelni. Obierz i pokrój w cienkie plastry boczniaki lub pieczarki. Smaż krótko na intensywnym ogniu. Zdejmij z patelni.

Krok 4

Rozgrzej na patelni 4 łyżki masła, dodaj  2 ząbki czosnku posiekane w plastry. Smaż 2 minuty. Następnie dodaj jogurt, zamieszaj całość.

Krok 5 

Dodaj sos jogurtowy do makaronu. Wymieszaj. Dodaj warzywa, zetrzyj na wierzch parmezan, posyp posiekaną zieleniną. 

Smacznego!

Szukasz więcej wiosennych dań? Sprawdź przepis na pęczotto primavera.

pęczotto primavera

Poznaj nasze wiosenne menu na tydzień – zielono na talerzu.

menu na tydzień zielono na talerzu