Nie lubisz tracić czasu w kuchni, ale chcesz się zdrowo odżywiać? To menu jest dla Ciebie. Wszystkie dania przygotujesz w 15 lub 30 minut. Szybko i pysznie.

W tym menu znajdziesz 4 dania: “pijane” noodle pad kee mao, sałatkę z arbuza pod serowymi chmurkami, kurczaka w orzechowo-sezamowej panierce i zieloną lasagna ze słoika.

Dwa dania (noodle i sałatka) są bardzo łatwe do zrobienia i będą gotowe w 10-15 minut. Dwa są nieco bardziej złożone, ale i tak przygotujesz je w ciągu pół godziny.

Dania z tego menu możesz przygotować z wyprzedzeniem lub robić na świeżo – dzień wcześniej lub z rana, przed wyjściem do pracy. Pamiętaj by arbuza do sałatki wkroić w dniu, w którym będziesz ją jeść – dzięki temu będzie bardziej soczysty. Pozostałe dania doskonale nadają się do mrożenia.

Jeśli nie przepadasz za owocami morza (nie przepadam to ostatnio ulubione zdanie naszego 2 i pół latka…), krewetki z pijanych noodli możesz zastąpić kurczakiem.

Zdrowo czyli różnorodnie

Planując każde menu staramy się układać przepisy, żeby zawierały różnorodne składniki. W tym tygodniu na talerzu (lub w słoiku) wylądują: ziemniaki, makaron jajeczny, makaron ryżowy i kasza. Do tego kurczak, krewetki, groszek, szpinak, pomidory, arbuz i melon. Pamiętaj – najzdrowsze jedzenie to takie, które gwarantuje bogactwo składników!

Sałatka z arbuza z ubijanym kozim serem

Wegetariańska lasagna w słoiku

dania w 15 minut

Kurczak w sezamie i migdałach

Pijane kluski Pad ki mao

Dlaczego warto?

Jeśli przeglądasz naszego bloga i wciąż nie jesteś przekonana/przekonany do gotowania w domu (i to na cały tydzień) – mamy dla Ciebie kilka argumentów, które powinny Cię zmotywować. Zaufaj nam – przygotowanie menu takiego jak to zajmie Ci naprawdę chwilkę. Godzina – półtorej wystarczy, żeby mieć zdrowe jedzenie na cały tydzień – przygotowane z dobrych składników, higienicznie (bo u Ciebie w domu), bez byle jakich zastępników, konserwantów i sody. Domowe jedzenie jest po prostu zdrowsze, lepsze i tańsze niż kupowane lunche. Weź sprawy we własne ręce – czy jest coś ważniejszego niż Twoje zdrowie i samopoczucie?

Z domu taniej i zdrowiej

Jeśli uważasz, że sushi z cateringu, mielony ze stołówki lub sałatka w restauracji to mniejszy wydatek niż koszt nabycia na własną rękę i ugotowania posiłku w domu – jesteś w błędzie. Średnia cena lanchu z przepisów, które  proponujemy to 25 zł dla 2 osób, czyli nieco ponad 10 zł na osobę. A są to bardzo duże porcje (Agnieszka uważa, że za duże). Dodatkowo wiele składników, takich jak kasze, makarony, zostaje w spiżarce, gdyż tylko w części wykorzystasz w menu w danym tygodniu.

Nie jest to na pewno najtaniej jak to możliwe i wiemy od naszych Czytelników, że można przygotowywać jedzenie jeszcze oszczędniej. Niemniej nasze jedzenie w porównaniu do cen z cateringu wypada całkiem nieźle. W Warszawie za lancz do pracy w pudełku trzeba zapłacić 16 zł. W Słopnicach, w Beskidach, gdzie często bywamy, obiad na wynos kosztuje 10 zł, jednak, choć jest to smaczne jedzenie, to porcje nie są duże.  No i nigdy nie mamy pewności co jest w środku.

Jeśli masz już motywację – pora do działania! Bierz się za gotowanie lub poszukaj przepisów, które skradną Twoje serce.

Sprawdź więcej naszych menu na tydzień

Udanego gotowania i smacznego!