Super łatwe i szybkie śniadanie. Jajko ma wszystkie substancje potrzebne do życia i mało kalorii. A awokado pełne jest zdrowego, potrzebnego tłuszczu. Genialny pomysł na dzień dobry.

Czas przygotowania: 10 minut

Poziom trudności: Bardzo łatwe

Liczba porcji: 2

Nie trzeba żadnych umiejętności, żeby zrobić to śniadanie. Pasta z awokado i jajkiem sadzonym to przepis, który zrobi każdy. Pod dwoma warunkami: awokado musi być dojrzałe – tylko wtedy ma smak i łatwo można je rozgnieść i zmienić w kremową pastę. Po drugie, trzeba użyć dobrego pieczywa, najlepiej ciemnego, bez zbędnych dodatków i aromatów. Zaszaleć i upiecz chleb samemu – skorzystaj z przepisu na chleb, którego nie trzeba wyrabiać – zawsze wychodzi! Serio – robimy go dwa razy w tygodniu 🙂

Składniki:

  • 1 awokado
  • 2 duże lub 4 małe kromki chleba (np. według tego przepisu)
  • 2-3 łyżki soku z cytryny
  • 1 łyżka masła
  • 4 jajka
  • Sól
  • Pieprz

Przygotowanie:

Krok 1

Na patelni rozgrzej łyżkę masła. Kiedy zacznie się pienić, wbij ostrożnie na patelnię jajka, tak żeby żółtko było całe i nie rozpłynęło się. Lekko posól, przykryj. Smaż na małym ogniu 2-3 minuty, aż żółtko się zetnie.

Krok 2

W międzyczasie: przekrój awokado wzdłuż na połowy. Usuń pestkę. Wyjmij miąższ łyżką, przełóż do miseczki, skrop sokiem z cytryny, rozgnieć widelcem na pastę. Posól i popieprz do smaku.

Krok 3

Posmaruj kromki pastą. Wyłóż na nie jajka.

Smacznego!

Sprawdź też przepis na misę pełną zdrowia z pęczakiem.