Kolorowo, zdrowo, szybko i bardzo łatwo. Spaghetti warzywne w cytrynowym dresingu, skropione olejem sezamowym. To chyba najszybsze z naszych dań w tym tygodniu. Przygotujecie je w 12 minut.

Pomysł na to spaghetti warzywne podejrzeliśmy u sióstr Hemsley, tyle że u nich jest w wersji wegetariańskiej. My postanowiliśmy dodać do warzyw krewetki, żeby danie było bardziej treściwe. Poza tym po prostu uwielbiamy krewetki, które doskonale komponują się z surowymi, chrupiącymi warzywami.

Spaghetti warzywne

Czas: 12 minut

Poziom trudności: łatwe

Zobacz inne przepisy z menu na tydzień – przedświąteczna dieta. 

Składniki:

  • Papryka pomarańczowa
  • Średnia cukinia
  • Pół kalarepki
  • Ćwiartka czerwonej kapusty
  • Awokado
  • Papryczka chili
  • Krewetki

Dresing

  • Sok z połowy cytryny
  • Miód

Sprawdź więcej  naszych pomysłów na sałatki.

Przygotowanie

Krok 1

Krewetki rozmroź i osusz ręcznikiem papierowym. Przełóż do naczynia żaroodpornego wysmarowanego masłem. Popieprz i posól. Rozgrzej piekarnik do 180 stopni. Wstaw krewetki na 10 minut do nagrzanego pieca.

Krok 2

Przygotowujemy spaghetti warzywne. Umyj warzywa. Wycinarką do spaghetti wykrój makaroniki z cukini. Kapustę pokroj na cienkie plasterki, kalarepkę w zapałki, paprykę w słupki, chili w krążki, avocado w kostkę.

Krok 3

Przygotuj dresing: wymieszaj sok z połowy cytryny z łyżeczką miodu.

Krok 4

Wymieszaj warzywa, dodaj krewetki, polej dresingiem i skrop olejem sezamowym.

Smacznego!

Spaghetti warzywne z awokado i krewetkami