Sushi bowl – czyli misa sushi bez zawijania, do zrobienia w 20 minut. Danie tak samo smaczne jak rolowane futomaki, ale o wiele mniej pracochłonne!

Czas: 20 minut
Poziom trudności: łatwe
Liczba porcji: 2

Lubisz sushi, ale nie masz czasu, głowy, umiejętności, ochoty (niepotrzebne skreślić), żeby je robić w domu? Mamy dla Ciebie doskonały przepis na super szybkie sushi bez zawracania sobie głowy rolowaniem gotowanego ryżu! Oto sushi bowl!
Pomysł zaczerpnęliśmy z bloga NaturallyElla, ale jej przepis wydał nam się trochę ubogi w smaki. Zaczęliśmy szukać i trafiliśmy na przepis na Minimalistbaker (to jeden z naszych ulubionych blogów), w którym spodobał nam się sposób przyrządzania ryżu. Jak się później okazało, jest absolutnie genialny. Od siebie dodaliśmy jeszcze krewetki, które możecie pominąć, jeśli wolicie wersję wege.
Misa sushi bez zwijania smakuje doskonale, jest pożywna i zdrowa. Polecamy!

Sprawdź wszystkie nasze propozycje na menu w tym tygodniu!

Menu na tydzień – przepisy dla rodziców

Niedziela: Szybki kurczak w marynacie zielonej bogini
Poniedziałek: Pasta alla vodka z groszkiem i prosciutto
Wtorek: Spaghetti z pesto i szparagami
Środa: Picadillo z ryżem
Czwartek: Włoska zupa pomidorowa z makaronem orzo
Piątek: Sushi bez zawijania- sushi bowl

Sushi bowl – czyli bez zawijania – dla leniuszków

sushi bez zawijania

Składniki:

  • Świeży ogórek
  • Pęczek rzodkiewki
  • Marynowany imbir
  • Duże awokado lub dwa małe
  • 250 g krewetek
  • 1/2 szklanki ryżu
  • Sól
  • Łyżka oleju
  • Łyżka soku z cytryny
  • Sos sojowy do podania

Sos do ryżu:

  • 1 łyżka octu winnego
  • 1 łyżka cukru
  • 1/2 łyżeczki soli

sushi bowl

Przygotowanie:

Krok 1
Wsyp ryż do garnka, zalej zimną wodą i odcedź. Powtarzaj czynność jeszcze 3-4 razy, aż woda z ryżu nie będzie już mętna, ale czysta.

Krok 2
Zagotuj w rondlu szklankę wody i wsyp do wrzątku ryż. Zmniejsz ogień, przykryj i gotuj na wolnym ogniu przez 15 minut. Zdejmij z ognia.

Krok 3
W międzyczasie rozgrzej na patelni olej, wrzuć na niego krewetki i smaż po minucie z każdej strony. Posól i ściągnij z patelni. Umyj warzywa, ogórka obierz i pokrój w słupki, rzodkiewkę w cienkie plasterki, a obrane awokado w grubsze plastry. Skrop awokado cytryną, żeby nie ściemniało.

Krok 4
Połącz składniki sosu do ryżu: rozpuść w łyże octu ryżowego łyżkę cukru i łyżeczkę soli. Wlej do ryżu i wymieszaj całość widelcem. Nie mieszaj za długo, sos ma skleić ryż, tak by powstały większe grudki, ale nie może on zmienić się w pulpę. Ryż nadal powinien być sypki.

Krok 4
Wyłóż do głębokich miseczek ryż, na wierzch połóż świeże warzywa, imbir i krewetki. Na osobnej miseczce podaj sos sojowy.

Smacznego!

Spodobał Ci się ten przepis? Koniecznie sprawdź też ten – buddha bowl, czyli misa boskich smaków i zdrowia.

buddha bowl